Polityka prywatności

Centrum Szkoleń B.H.P. Bartosz Korsak szanuje prawo do prywatności Użytkowników korzystających z
Usług świadczonych drogą elektroniczną, w szczególności zakładających Konto. Centrum
Szkoleń B.H.P. Bartosz Korsak dokłada najwyższych starań, by dane osobowe Użytkowników
były przetwarzane zgodnie z obowiązującymi przepisami. Stosujemy najnowocześniejsze
środki techniczne i rozwiązania organizacyjne zapewniające wysoki poziom ochrony
przetwarzanych danych osobowych i zabezpieczenia ich przed dostępem osób
nieupoważnionych.

Niniejsza Polityka prywatności wyjaśnia zasady i zakres przetwarzania danych osobowych
Użytkowników, przysługujące im prawa i obowiązki administratora danych osobowych. Polityka
prywatności stanowi integralną część Regulaminu świadczenia usług drogą elektroniczną. Definicje
pojęć użytych w niniejszej Polityce prywatności zostały zamieszczone w Regulaminie. Postanowienia
Regulaminu stosuje się odpowiednio. Polityka prywatności ma charakter informacyjny, co oznacza że
nie jest ona źródłem obowiązków dla Użytkowników. Zmiana niniejszej Polityki prywatności następuje
w trybie określonym dla zmiany Regulaminu.

Administrator i przetwarzanie danych osobowych
1. Administratorem danych osobowych jest Centrum Szkoleń B.H.P. Bartosz Korsak z siedzibą w Łodzi
93-138 przy ul. Siedleckiej 3b (dalej jako „ADO”). Kontakt z ADO jest możliwy pod adresem
elektronicznym kontakt@udt.edu.pl lub na adres siedziby.

2. Dane osobowe to wszelkie informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie
fizycznej..

3. Niniejsza Polityka prywatności ma zastosowanie do wszystkich przypadków, w których Centrum
Szkoleń B.H.P. Bartosz Kurek jest ADO i przetwarza dane osobowe. Zakres przetwarzanych danych
osobowych obejmuje w szczególności dane podane przez Użytkowników niezbędne do korzystania z
Usług określonych w Regulaminie. Dotyczy to zarówno przypadków, w których przetwarzane są
dane osobowe pozyskane bezpośrednio od osoby, której dane dotyczą, jak i przypadków, w których
dane osobowe ADO pozyskał z innych źródeł.

4. Administrator dokłada szczególnej staranności w celu ochrony interesów osób, których dane
dotyczą, a w szczególności zapewnia, że zbierane przez niego dane są przetwarzane zgodnie z
prawem; zbierane dla oznaczonych, zgodnych z prawem celów i niepoddawane dalszemu
przetwarzaniu niezgodnemu z tymi celami; merytorycznie poprawne i adekwatne w stosunku do
celów, w jakich są przetwarzane oraz przechowywane w postaci umożliwiającej identyfikację osób,
których dotyczą, nie dłużej niż jest to niezbędne do osiągnięcia celu przetwarzania.

5. Administrator stosuje środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych
danych osobowych adekwatną do zagrożeń naruszenia praw i wolności Użytkowników i Klientów, w
szczególności zabezpiecza dane przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem
przez osobę nieuprawnioną, przetwarzaniem z naruszeniem obowiązujących przepisów oraz
zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem.

Cel, podstawa prawna i okres przetwarzania danych

1. Cel, zakres oraz odbiorcy danych przetwarzanych przez ADO każdorazowo wynika z działań
podejmowanych przez Użytkownika lub Klienta w Serwisie internetowym. Możliwe cele
przetwarzania danych osobowych Użytkownika lub Klienta przez ADO to:
a. Zawarcie i wykonanie umowy na podstawie: art. 6 ust. 1 lit. b RODO w stosunku do stron
umowy; art. 6 ust. 1 lit. f RODO w stosunku do osób dedykowanych do realizacji umowy – przez
czas trwania umowy i do czasu upływu terminów do dochodzenia roszczeń. W przypadku danych
osób dedykowanych do realizacji umowy ADO informuje, że dane te pozyskał od strony, z którą
zawarł umowę. Dane te mogą obejmować: imię i nazwisko, stanowisko, adres poczty
elektronicznej, numer telefonu, dane firmy z którą osoba dedykowana do wykonania umowy
współpracuje;
b. Ustalenie, dochodzenie roszczeń i obrona przed roszczeniami związanymi z zawartą umową na
podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO, tj. prawnie uzasadnionego interesu ADO, do czasu
prawomocnego zakończenia postępowań, w tym postępowania egzekucyjnego;
c. Rozpatrywanie skarg i reklamacji na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO przez 1 rok po terminie
upływu rękojmi lub rozliczeniu reklamacji;
d. Przechowywanie dokumentów, w tym dokumentów rozliczeniowych, na podstawie: art. 6 ust. 1
lit. c RODO – w zakresie dokumentów, których okres przechowywania jest regulowany
przepisami prawa; art. 6 ust. 1 lit. f RODO – w zakresie danych przechowywanych przez okresy
niezbędne dla ustalenia, dochodzenia roszczeń oraz obrony przed roszczeniami;
e. Prowadzenie działań marketingowych promujących własne towary i usługi bez wykorzystania
środków komunikacji elektronicznej na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO, tj. prawnie
uzasadnionego interesu ADO, do czasu wniesienia sprzeciwu;
f. Prowadzenie działań marketingowych własnych towarów i usług z wykorzystaniem środków
komunikacji elektronicznej, pod warunkiem wyrażenia przez zamawiającego zgody na
otrzymywanie tych informacji na dany kanał komunikacji (np. adres e-mail), do czasu jej
wycofania – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO, tj. prawnie uzasadnionego interesu ADO, tj.
prowadzenia działań marketingowych promujących własne towary i usługi (do czasu wniesienia
sprzeciwu), albo na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO, tj. zgody osoby, której dane dotyczą (do
czasu jej wycofania);
g. Do celów statystycznych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO, tj. prawnie uzasadnionego
interesu ADO, co polega na zbieraniu informacji o statystykach prowadzonych działań i pozwala
na usprawnienie prowadzonej działalności, do czasu gdy istnieje inna, dodatkowa podstawa
prawna przetwarzania – w razie jej utraty dane ulegają anonimizacji;
h. Udzielanie odpowiedzi na zapytania kierowane w dowolnej formie, w tym przechowywanie
newralgicznych wniosków i udzielonych odpowiedzi celem zachowania zasady
rozliczalności. Dane będą przetwarzane przez czas prowadzenia sprawy, jednak nie dłużej niż
przez okres 3 lata, chyba że zostanie wniesiony sprzeciw.
i. W przypadku uzyskania przez ADO wiadomości o korzystaniu przez Użytkownika z Usługi
świadczonej drogą elektroniczną niezgodnie z Regulaminem lub z obowiązującymi przepisami
(niedozwolone korzystanie), ADO może przetwarzać dane osobowe Użytkownika w zakresie
niezbędnym do ustalenia odpowiedzialności Użytkownika.

2. Podanie danych osobowych jest niezbędne do zrealizowania Usług określonych w Regulaminie, w
tym do zawarcia Umów, dokonania rozliczeń, udzielenia odpowiedzi na kierowane wnioski,
rozpatrzenia skarg i reklamacji. W pozostałym zakresie podanie danych jest dobrowolne.
Odbiorcy danych osobowych
Dane mogą być przekazywanie odbiorcom, tj.:
a. Podmiotom przetwarzającym dane w imieniu ADO z którymi zostały zawarte umowy o
świadczenie usług, np. infrastrukturalnych, IT, pocztowych lub kurierskich, w zakresie w jakim
jest do niezbędne do realizacji tych umów;
b. Podmiotom umożliwiającym dokonywanie zdalnych operacji płatniczych oraz bankom, w
przypadku konieczności prowadzenia rozliczeń;
c. Odpowiednim organom lub podmiotom publicznym w zakresie, w jakim jest to niezbędne do
wywiązania się z obowiązków prawnych.
Prawa podmiotu danych osobowych
Każdej osobie, której dane dotyczą przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych oraz do ich
sprostowania, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z
prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem (o ile dane
przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody), prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego,
tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych oraz co do zasady (w zależności od podstawy
prawnej przetwarzania) prawo do: ich usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do
przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu.

Bezpieczeństwo informacyjne

1. Administrator stosuje środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych
danych osobowych odpowiednią do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną, a w
szczególności zabezpiecza technicznie i organizacyjnie dane przed ich udostępnieniem osobom
nieupoważnionym, zabraniem przez osobę nieuprawnioną, przetwarzaniem z naruszeniem ustawy
oraz zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem, m.in. stosowane są certyfikaty SSL (Secure
Socket Layer). Zbiór zgromadzonych danych osobowych Użytkowników przechowywany jest na
zabezpieczonym serwerze oraz dane chronią również wewnętrzne procedury ADO z zakresu
przetwarzania danych osobowych i polityki bezpieczeństwa informacji.

2. Komunikacja pomiędzy urządzeniem Użytkownika a systemem informatycznym ADO, szyfrowana
jest przy pomocy protokołu SSL.

3. ADO wskazuje jednocześnie, iż korzystanie z sieci Internet i Usług świadczonych drogą elektroniczną,
zwłaszcza korzystanie z publicznie dostępnych sieci Wi-Fi, może wiązać się ze szczególnymi
zagrożeniami teleinformatycznymi, takimi jak: obecność i działanie robaków internetowych (worm),
oprogramowania typu spyware lub malware, w tym wirusów komputerowych, jak również
możliwość bycia narażonym na cracing lub phishing (łowienie haseł), i inne. Aby pozyskać
szczegółowe i profesjonalne informacje odnośnie zachowania bezpieczeństwa w sieci Internet,
WADO rekomenduje ich zasięgnięcie u podmiotów specjalizujących się w tego rodzaju usługach
informatycznych.
Cookies
2.1. W ramach wykonywanych czynności ADO korzysta z technologii plików Cookies
co służy w szczególności zapewnieniu prawidłowego działania Serwisu internetowego oraz celom
statystycznym.
2.2. Pliki Cookies (tzw. ciasteczka) to niewielkie informacje tekstowe
przechowywane na urządzeniu końcowym (komputerze, telefonie, itd.), za pośrednictwem którego
Użytkownik korzysta z Serwisu internetowego ADO. Cookies są bezpieczne dla urządzenia
Użytkownika, w szczególności nie umożliwiają one przedostanie się do urządzenia wirusów lub
innego oprogramowania.

3. Administrator w ramach systemu teleinformatycznego wykorzystuje następujące
rodzaje Cookies:
• Cookie Tymczasowe
• Cookie Stałe
• Cookie Własne
• Cookie Zewnętrzne
• Cookie Konfiguracji
• Cookie Niezbędne
• Cookie Funkcjonalne
• Cookie Reklamowe

4. Administrator może przetwarzać dane zawarte w plikach Cookies podczas korzystania przez
odwiedzających ze strony Serwisu internetowego w następujących celach:
a. Identyfikacji Użytkowników jako zalogowanych w Serwisie internetowym i pokazywania, że są
zalogowani;
b. Zapamiętywania Towarów lub Szkoleń dodanych do koszyka w celu złożenia Zamówienia;
c. Zapamiętywania danych z wypełnianych Formularzy zamówienia lub danych logowania do
Serwisu internetowego (dotyczy Użytkowników posiadających Konto);
d. Dostosowywania zawartości Serwisu internetowego do indywidualnych preferencji
Użytkownika (np. dotyczących kolorów, rozmiaru czcionki, układu strony) oraz optymalizacji
korzystania z Serwisu internetowego;
e. Powadzenia anonimowych statystyk przedstawiających sposób korzystania z Serwisu
internetowego.
f. Wyświetlania reklam, Towarów lub Szkoleń użytkownikom

5. Standardowo większość przeglądarek internetowych dostępnych na rynku domyślnie akceptuje
zapisywanie plików Cookies. Każdy ma możliwość określenia warunków korzystania z plików Cookies
za pomocą ustawień własnej przeglądarki internetowej. Oznacza to, że można np. częściowo
ograniczyć (np. czasowo) lub całkowicie wyłączyć możliwość zapisywania plików Cookies – w tym
ostatnim wypadku jednak może to mieć wpływ na niektóre funkcjonalności Serwisu internetowego
(np. niemożliwym może okazać się przejście ścieżki Zamówienia poprzez Formularz zamówienia z
uwagi na niezapamiętywanie Towarów lub Szkoleń w koszyku podczas kolejnych kroków składania
Zamówienia).

6. Ustawienia przeglądarki internetowej w zakresie plików Cookies są istotne z punktu widzenia zgody
na korzystanie z plików Cookies przez Serwis internetowy – zgodnie z przepisami taka zgoda może
być również wyrażona poprzez ustawienia przeglądarki internetowej. W braku wyrażenia takiej
zgody należy odpowiednio zmienić ustawienia przeglądarki internetowej w zakresie plików Cookies.

7. Szczegółowe informacje na temat zmiany ustawień dotyczących plików Cookies oraz ich
samodzielnego usuwania w najpopularniejszych przeglądarkach internetowych dostępne są w
dziale pomocy przeglądarki internetowej. Użytkownik może usunąć już przechowywane pliki
Cookies ze swojego urządzenia końcowego poprzez odpowiednie funkcje przeglądarki lub inne
oprogramowanie lb aplikacje służące do tego celu. Sposoby usuwania plików Cookies w
poszczególnych wyszukiwarkach można znaleźć m.in. pod adresami:
a. Google Chrome: http://support.google.com/chrome/bin/answer.py?hl=pl&answer=95647
b. Mozilla Firefox: http://support.mozilla.org/pl/kb/usuwanie-ciasteczek
c. Microsoft Internet Explorer: http://support.microsoft.com/kb/278835/pl
8. Administrator przetwarza również zanonimizowane dane eksploatacyjne związane z korzystaniem z
Serwisu internetowego (adres IP, domena) do generowania statystyk pomocnych w
administrowaniu Serwisem. Dane te mają charakter zbiorczy i anonimowy, tj. nie zawierają cech
identyfikujących osoby odwiedzające lub korzystające z Serwisu internetowego. Dane te nie są
ujawniane osobom trzecim.